maandag 18 april 2016

Furry friend tag

Hallo! Misschien is het je niet ontgaan, maar ik heb twee katten. Ik vind het erg leuk om er buiten een rondje mee te lopen (mijn katten moesten het gebied waarin ik woon leren kennen dus we gingen rondjes lopen. Ze lopen gewoon achter ons aan en zo kunnen we rondjes met ze lopen.) en om er mee te spelen. 

Wat mij betreft hoeft de furry friend tag niet persé in de vorm van een video. Ik vind het ook wel leuk om de ferry friend tag te doen in de vorm van een artikel. 

Hoe heten je huisdieren?
Ik zal hieronder foto's zetten, daar zet ik dan de naam en een paar rare dingen die mijn katten doen bij. 



 Dit is Neva (veel mensen vinden deze nam nogal raar. De baasjes uit het pleeggezin hebben haar deze naam gegeven.), zij is ongeveer 9 maanden. Ze heeft een heel mooi koppie met verschillende kleuren erop. 

Als deze kat zich alleen voelt gaat ze keihard mauwen. Meestal reageren wij dan op haar gemiauw en komt ze naar ons/mij toe om een kopje te geven.


Dit is Spoekie, ze is nu ook ongeveer 9 maanden (14 mei worden ze 1!) en ze is ook een lieve schat. 

De rare, maar vooral lieve kat denkt alleen maar aan eten. Vaak doet ze tijdens het ontbijt een verrassing aanval waar bij ze tijdens het eten ineens op je schoot springt en haar poot uitsteekt om wat eten te pakken.



Wat voor soort dier is het en welk ras?
Het zijn katten (duh...) en volgens mij zijn het Britse Kortharen. Tegen mij is altijd gezegd dat het geen raskattenIk weet dit niet zeker, omdat het niet echte raskatten zijn.  In ieder geval zijn het geen raskatten met dik haar etc.

Hoe lang heb je je huisdieren al?
Oei... Ik weet dat we ze ongeveer in augustus gehaald hebben. We hebben de katten nu dus ongeveer 8 tot 9 maanden.

Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Spekkie heeft haar eigen slaapplaats. Je kent vast wel van die peuter stoelen, die erg zacht zijn. Deze stoel stond bij ons op zolder en ze ging erin liggen. Nu gaat ze bijna elke keer dat ze moe is en wil gaan slapen in de stoel liggen.
Neva gaat je altijd schoon likken. Als je je vinger vlakbij haar heb gaat ze je schoon likken.



Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Elke paar weken vind ik een andere koosnaam weer grappig om te zeggen. Zo zeg ik nu vaak Spoekiekoekie. Ik zei ook vaak dropjes of moppies, tegen Neva heb ik ook vaak Neefjewentelteefje gezegd. Het is steeds weer anders.










Ik hoop dat jullie het leuk vonden dat ik eens een keer een tag heb gedaan. Ik vond het in ieder geval wel leuk om te schrijven. Laat het even achter als je het vond.

Liefs,
Kim.
Een reactie plaatsen