zondag 6 maart 2016

Mijn skincare routine

Ik heb het de laatste tijd meer over make-up of lifestyle, dat ik het tijd vond worden om een skincare routine te maken. Ik ga vandaag mijn skincare routine laten zien, omdat ik me de laatste tijd wat meer bezig hou met naturel beauty. Zoals bijvoorbeeld 500 ml water per dag drinken en 2 stuks fruit per dag. 

Ik probeer om zo weinig mogelijk foundation/ make-up te dragen (ook niet nadat een jongen uit mijn klas zei dat ik naar de wasstraat moet om mijn make-up eraf te wassen). Mijn moeder zegt namelijk altijd zoveel make-up niet goed voor je is. Daarom wil ik dat mijn gezicht er zonder make-up ook nog redelijk uit ziet.



Dagcrème 's avonds gebruiken:
's ochtends heb ik nooit zo veel zin om crème op mijn gezicht te smeren, 's avonds wel. Ik vind het wel fijn om met een crème op te gaan slapen, want dan kan de crème langzaam en goed intrekken.

500 ml water per dag:
Dit is echt de meest gebruikte tip ooit, drink genoeg water. Ik geloogde er niet in, maar ik begin het nu toch belangrijk te vinden. 's avonds had ik vaak dorst en dat was niet fijn, vooral als je moe bent en je wilt gaan slapen maar je hebt nog dorst. Of als je midden in de nacht wakker wordt en je water is al op.

Ik weet dat water niet lekker is als je geen dorst hebt, maar bij mij helpt het wel. Als je vaak en veel genoeg water drinkt wen je er vanzelf wel aan.

 Goed make-up removen:
Ik vind het ook belangrijk om mijn make-up goed te removen. Ik wil geen ontstekingen of andere rare plekken/vlekken krijgen doordat je je make-up niet goed hebt geremoved.  













 Vaseline:
 Vlak voordat ik ga slapen smeer ik ook nog wat vaseline op mijn gezicht. Niet over mijn hele gezicht, maar op de plekjes waar ik snel puistjes of andere onzuiverheden krijg. Ik heb het idee dat het wel helpt. Ik heb al een maand geen puistjes meer gehad.

Dit was dan mijn skincare routine. 

Kusjes,

van Kim
Een reactie plaatsen