vrijdag 4 september 2015

tips om te leren

hi guys, hoe is't? mijn eerste weekje school zit er al weer op en daarom kwam ik op het idee om tips te geven aan jullie met leren en met je huiswerk. nou zit ik natuurlijk nog niet op de middelbarschool maar op de basisschool dus zit jij al op de middelbare dan zal het waarschijnlijk iets anders zijn dan bij mij. maar mijn ervaringen deel ik en geen enkele ervaring is hetzelfde!

talen leren!
talen leren kan leuk zijn, maar het is niet altijd leuk toch? wil je zeker weten dat je de talen goed geleerd hebt omdat je dat niet zeker weet? bijvoorbeeld omdat je ouders je niet konden of wilden overhoren? gebruik dan de website wrst. deze website overhoord en oefent net zo lang als dat jij nodig hebt! ouders? nooit meer nodig!

rekenen?wiskunde:
als je rekenen/wiskunde hebt en je moet sommetjes maken. vraag dan als je klaar bent of je moeder of vader nog even wilt nakijken. zo voorkom je misschien wel fouten! en als je dan een fout hebt vraag dan waarom dit fout is want je leert van je fouten!

proefwerk:
even blokken en als het in je hoofd zit vraag dan of je ouders nog even willen overhoren en heb je nullos foutos dan kan je het proefwerk makkelijk aan.
bij mij trouwens werkt om geschiedenis beter in je hoofd te zetten is om de tekst over te schrijven en er tekeningetjes bij te maken. believe me beste leertip ever voor geschiedenis!

kusjes Kim!



Een reactie plaatsen