zondag 13 september 2015

nog meer beugel gedoe

Hey allemaal!
Zoals jullie allemaal wel weten heb ik een beugel. Ik ging laatst weer naar de ortho en toen is mijn beugel weer bijgesteld. Ik vind mijn beugel echt niet meer leuk! Misschien wisten een paar van jullie dit al, maar ik had voor mijn blokjes beugel een buitenboordbeugel. Hier moest ik ook mee slapen en voor de zomervakantie was ik er eindelijk vanaf. Maar hij is weer terug. En ik moet ook weer elastiekjes indoen. Gelukkig zit ik nu in de laatste fase (die trouwens no g 9 maanden kan duren snik, snik snik) in die laatste fase moet je vaak nog elastiekjes in doen om alles precies goed te krijgen.

In de vakantie kreeg ik opeens een gat tussen een van mijn kiezen. het tandvlees ertussen deed pijn. Mijn moeder dacht natuurlijk meteen dat het door mijn elastiekjes kwam die ik toen moest dragen. En daarom mocht ik ze van mijn moeder niet meer in. Toen ik bij de ortho kwam zei ik het en kwam de orthodontist kijken maar ondertussen was het gat natuurlijk al wel weer weg. 

Toen ze alles weer verzet had (denk aan draadjes en de extra dingen voor mijn beugel) deed het weer pijn. En ik moest ook al 's nachts mijn buitenboordbeugel en elastiekjes dragen. Mijn elastiekjes moet ik trouwens dag en nacht aan. Mooi niet zeg! Mijn buitenboordbeugel ga ik      's nachts pas indoen als de pijn een beetje weg getrokken is. Ik slaap al met elastiekjes en dat hou ik nog niet eens de hele nacht vol.

Maar ja, ik moet maar zo denken: het is om mooie en rechte tanden te krijgen en daarom moet ik gewoon nog even doorbijten. Vinden jullie het leuk als ik vaker vertel over mijn beugel verhalen?

Ik ga straks shoppen! We gaan zo af en toen gewoon shoppen en dan rustig langs alle leuke winkeltjes. 
bye, 
Kim
Een reactie plaatsen