zondag 13 september 2015

mijn vakantie


het is alweer even geleden, mijn vakantie op Corsica! het kwam er steeds niet van maar, hier is een kijkje op mijn vakantie! superleuk trouwens om nog even een terugblik op de vakantie te hebben en daarna te beseffen hoe leuk en mooi en fantastich het op jouw bestemming was. echt leuk, moet je doen. je krijgt wat foto's te zien en  ik schrijf er natuurlijk ook wat tekst bij!
  • cosica is een eiland van Frankrijk
  •  de mensen zijn er over het algemeen heel erg aardig, behalve als je wilt oversteken op een zebrapad. dan moet je heel erg goed uitkijken want de meeste mensen rijden gewoon door. opletten dus!
  •  op corsica is het heel erg veilig, er word weinig ingebroken en weinig gestolen dat komt waarschijnlijk omdat het een eiland is en de dader meestal nog op het eiland is als de politie gebeld word!
  • corsica is een toeristisch eiland!
  •  wij zaten op de camping: marina 'd erba rossa. als je naar deze camping gaat en je gaat camperen dan loop je wel het risico dat de wc's niet goed schoon zijn want dat was bij ons namelijk zo! http://www.marina-erbarossa.com/en/
  •  ik heb eigenlijk helemaal geen kwallen gezien dit jaar. trouwens, ik weet het niet meer zeker maar niet veel in ieder geval!
  •  bij deze is Cosica zeker een aanrader!


dit was een foto op de boot, we waren nog maar net weg en het was al super heet, gelukkig werd er binnen goed geventileerd. nou goed? eigenlijk had ik het heel erg koud, iets te veel geventileerd! en als je dan naar buiten liep dan was het zo verschrikkelijk warm, niet normaal!

tip!
als je de ochtend-boot neemt moet je er al vroeg zijn en ben je meestal nog heel moe, zoiezo van de reis zelf al! neem iets van een luchtbed of een matras mee want alle slaapplaatsen zijn dan meestal al bezet, vooral als je in de rij staat waarbij het gewoon verschrikkelijk lang duurt voordat je de boot op mag! denk eraan want anders krijg je zoiezo spijt. het is dat wij het niet wisten...


dit uitzicht kwamen we onderweg tegen. wow zo mooi! van deze foto kan ik heel erg genieten! een van de mooiste foto's die ik gemaakt heb tijdens deze vakantie. mooi uitzicht met daarachter de zee, love it!
toen we van het strand weer nar de camping reden met de auto kwamen we langs dit uitzicht. en wat denk je wat we deden? juist ja, allemaal foto's maken!
deze kwamen we tegen toen we even gingen kijken op een andere camping, ik vond dit zo grappig. en die kat er ook gewoon bij! zooooooooo lief!



een leuk sprookjesachtig huis, hier ook weer een foto van omdat ik het niet kon laten! ik zie trouwens nu pas hoe mooi de achtergrond is!

we gingen naar een zogenaamd 'marktje' die op een berg was. was er een marktje, nee!? maar ondanks dat dit prachtige uitzicht. als de lucht wat helderder was geweest dan hadden we Elba kunnen zien maar helaas!

bonifacio! echt zeker een aanrader! als je naar Cosica gaat dan moet je ook wel naar Bonifacio! wij hebben toen de rondvaart boot-genomen om dit te kunnen zien, en het was zeker wel de moeite waard!

deze foto is gemaakt door mijn moeder op de rondvaart-boot! ondanks dat haar foto's die ze met een mobieltje maakt niet altijd even goed zijn is deze foto echt een fan mijn favorieten!





mijn laatste zicht vanaf de boot op Corsica, zo jammer! ik krijg gelijk al zo'n stom gevoel in mijn buik omdat het zo jammer was om weer naar huis te gaan! dus laat ik het erop houden dat dit een foto vanaf de boot op corsica was tijdens de zonsondergang!

deze keer even een simpele afsluiting.
dikke knuffels van Kim!







Een reactie plaatsen