donderdag 20 augustus 2015

een beugel

hi, je krijgt een beugel en nu? een beugel is het vervelendste wat er is, maar het resultaat wat je er voor terug krijgt is waarschijnlijk veel mooier, tenminste dat vind ik bij mezelf (mijn beugel is er nog niet uit, maar als ik terugkijk naar foto's van toen ik nog geen beugel had is het nu veel mooier.....) omdat ik na de vakantie naar groep 8 ga en steeds meer mensen een beugel krijgen leek het me wel een goed idee om wat tips te geven en wat te vertellen over mijn ervaring met beugels, (ooooo, had ik maar rechte tanden van mezelf!). benieuwd? lees dan maar verder!

wanneer kreeg jij je buitenboordbeugel?
ik kreeg een beugel toen ik in groep 6 zat, ongeveer eind januari. ik kreeg toen mijn buitenboordbeugel. ik moest er heel erg aan wennen en toen ik er 2 dagen later mee naar school ging dachten kinderen zelfs dat de beugel nep was. ik kreeg toen heel veel vragen als; deed het pijn? o, heb je een beugel? kan je hem ook uit doen? en heb je er last van. ik geef nu wel even antwoord op de vragen: nee, het deed geen pijn. ja, ik heb een beugel. nee, hij is niet nep. en ja, ik kan hem ook uit doen. ik heb hem toen ook uitgedaan om dat te laten zien, met als vervolg dat ik hem niet meer in kreeg (domste idee ever :-( nooit doen dus!) nu ik weer naar dit moment terug kijk vind ik de vragen ook wel logisch, ik was toen ook de eerste van groep 6 met een beugel.

wanneer kreeg jij je slotjesbeugel?
vlak voor mijn verjaardag. het deed wel veel pijn met het eten, mijn ouders snapten dat wel heel goed, ze hielden er ook heel goed rekening mee. mijn tante in tegenstelling niet, die werd helemaal pissig omdat veel pijn deed om te eten. ik kreeg trouwens eerst aan mijn boventanden slotjes en later in het voorjaar kreeg ik ze ook onder.

hoe heb jij je over de pijn heen gezet?
bij mijn slotjes boven heb ik heel lang gewacht totdat de pijn helemaal over was. dit zou ik niet doen als ik jouw was. dan duurt het veel langer voordat de pijn weg is. bij mijn onderbeugel ging de pijn veel sneller weg, maar daar ging ik zelf steeds meer hardere dingen eten. dat was een beter idee.

mijn ouders vinden dat ik ook de hardere dingen moet eten wat nu?
leg je ouders uit dat het erg veel pijn doet om te eten. heb je dit al geprobeerd? leg dan uit wat er pijn doet om te eten en wat niet. willen ze nu nog niet rekening houden met je beugel? laat ze dan dit artikel lezen. nee, dit is geen zelf-promotie maar misschien snappen ze na het lezen wel hoe veel pijn jouw beugel doet.

veel succes verder met jouw beugel.
als je wilt laten weten hoe het bij jouw gegaan is kan je mij altijd mailen naar dit emailadres: livebykim@gmail.com

liefs Kim.



Een reactie plaatsen