donderdag 27 augustus 2015

dr oetker mug cake

hey allemaal hoe gaat ie?
ik was de afgelopen paar dagen met opa en oma op vakantie vandaar dat er niks meer is geplaatst. maar toen met mijn opa en oma, zusje, neef en nichtje in de EmtĂ©  was zag ik de mug cake van dr oetker liggen. toen ik de achterkant las wou ik deze cake al gelijk uitproberen. bovendien zie je het ook steeds vaker zo'n cake in een mok. en hier is ie dan, de dr oetker mug cake. jammie!!!!!!!!!

hoe werkt het?
een korte uitleg: je hebt een mok nodig waar 250 ml in past. je moet daar 5 eetlepels (50 ml) in doen. daarna doe je de cake-mix erbij. meng dit met een lepel. dan in de magnetron! hoe warm en hoe lang staat op de achterkant. en als je het nu nog steeds niet snapt zal ik er een filmpje bij zetten!


straciatella en chocolade


hier kwam de cake net uit de magnetron, bij mij
was de cake nog niet helemaal goed.
dus moest de cake nog een keer en nog een keer
in de magnetron!

bij mij moest de mug cake een paar keer opnieuw in de magnetron omdat de cake nog niet helemaal gaar was. dat was best irritant. maar daarna was de straciatella-cake heel erg lekker.
de stukjes chocolade die er in zaten waren ook een beetje gesmolten. maar dat vond ik juist heel lekker.

gewoon even een selfie met mijn mok.
lol 
lekker opeten!
bijna op!
hij was superlekker!


dit ga ik zeker nog vaker doen. handig, snel en lekker makkelijk + daarna is het tenminste geen rommeltje (dat vind mijn moeder dan weer fijn)!
tip: doe de cake ietsje langer in de magnetron dan op de verpakking staat, bij mij en een vriendinnetje van mijn zusje was hij na een minuut in de magnetron nog niet gaar.
tot morgen!
love u,
x Kim!
Een reactie plaatsen