dinsdag 17 februari 2015

wanzi - onesie - kigurumi

heb jij er al een?
ik ook nog niet hoor! maar waarschijnlijk krijg ik hem binnenkort.
weet jij wat een wanzi is?
weet jij waar je ze moet kopen?
weet jij waarvoor je ze kunt gebruiken?

deze vragen beantwoord ik zo, eerst even wat algemene info.
de kigurumi is een japans dierenpak, het is een uit een stuk pak waarin je kunt chillen, dus eigenlijk is het een soort huispak.

waar komt het woord vandaan?
het woord kigurumi komt van 2 japanse woorden: kiru en naugurumi
kiru betekent dragen.
naugurumi betekend knuffel.
tegenwoordig zijn de Japanse dierenpakken overal te vinden, toch knap van Japan naar hier.
volgens mij hebben ze het samengestelde woord veranderd in nog 2 woorden:
wanzi en onesie.
ik heb hier als voorbeeld 1 van de honderden andere wanzi's een kangeroe gepakt



Een reactie plaatsen